:.Welcome TO.:

Sunday, January 30, 2011

BrainStewz - Twinkle Away [UPSI]



ak dgr lagu ni ase best lak...
hahaha..
so enjoy yer...

!!sedih+kecewa+nak nangis!!

semua ni trjadi lam sekelip mata jer...
tp blh cye ke?
hati aku hancur...
berape kali ag dia nk tipu??
dia ingat ak bdoh?
xtau per yg btul...

mgkin ak ni baik ngat kot...
btul la kata pietha...ak baik..baik sgt2 kot..
tp ak xleh la..
ak mmg mcm ni...
baik xleh nk jd jht..
tambah2 ngn org ak syg...

tp dia syg ke kat ak ni???
pk punya pk pnat la...
ak mls doh...
klo bleh nk g jauh2...
biar xdop org knal ak..

hahahaha..
sakit aty weh...
pe ko pk la...
eda same ke ngn eja??
pk ko pk...
ak ase xsme...
len bunyi len ejaan nye kan...
tp bg makhluk tuhan tu...
benda tu same..
katernye tu name bru hubugan kter...

hahahaha..
ak gelak ak...
BODOH kan...
nk tipu ak agak2 la kan..
mmg sial la lelaki itu...
hahaha..
CELAKA!!!!!

selame ni hubungan ak ngn dia pom rahsia...
mana ad yg tau..
pas ckp xnk kecoh...
pe mende tu??
ko blh la BODOH Kn budak umor 2thn..
not me k..

hahahaha..
ckp om puth lak....
nk praktis kata kan...
hahaha..
ak gelak ag...
tah mende la ak nih...

kdng2 bila org bt byk kesalahan..
blh ke kita nk pecaya dia lagi??
ak keliru la..
kdng2 tu bengang pom ad...
tp nk wat camner..
i dont know what to doing...
hahaha

terabur ak punya language..
tp xpe..
ada ak kesah...
hahaha...
erm byk la kan masalah ak...
kadng2 tu se nk sepak jer..
sepak sape??
hahaha...
ak pom xtau..

ganas dop ak??
ganas2...
sape nk try mai la...
huhuhu...

'love sherry'


Friday, January 28, 2011

what's my name

[Rihanna]
Ooh na na, what’s my name
Ooh na na, what’s my name
Ooh na na, what’s my name
Ooh na na, what’s my name
Ooh na na, what’s my name
Whats my name, whats my name

[Drake]
I heard you good with them soft lips
Yeah you know word of mouth
The square root of 69 is 8 something
Cuz I’ve been tryna work it out, oooow
Good weed, white wine
I come alive in the night time
Okay, away we go
Only thing we have on is the radio
Ooooh, let it play, say you gotta leave
But I know you wanna stay
You just waiting on the track to finish girl
The things we could do in twenty minutes girl
Say my name, say my name
Wear it out, its getting hot, crack a window, air it out
I can get you through a mighty long day
Soon as I go the text you gon right is gon say…

[Rihanna]
Not everybody knows how to work my body
Knows how to make me want it
Boy you stay up on it
You got that something that keeps me so off balance
Baby you’re a challenge, lets explore your talent

[Chorus]
Hey boy I really wanna see if you can go downtown with a girl like me
Hey boy, I really wanna be with you
Cause you just my type
Ooh na na na na
I need a boy to really take it over
Looking for a girl to put you over
Oooooh, oooooh

Hey boy I really wanna see if you can go downtown with a girl like me
Hey boy, I really wanna be with you
Cause you just my type

Ooh na na na na
I need a boy to really take it over
Looking for a girl to put you over
Oooooh, oooooh

Ooh na na, what’s my name
Ooh na na, what’s my name
Ooh na na, what’s my name
Whats my name, whats my name

[Rihanna]
Baby you got me, aint nowhere that I’d be
Then with your arms around me
Back and forth you rock me
So I surrender, to every word you whisper
Every door you enter, I will let you in

[Chorus]
Hey boy I really wanna see if you can go downtown with a girl like me
Hey boy, I really wanna be with you
Cause you just my type
Ooh na na na na
I need a boy to really take it over
Looking for a girl to put you over
Oooooh, oooooh

You’re so amazing, you took the time to figure me out
Thats why you take me, way past the point of turning me on
You bout to break me, I swear you got me losing my mind

Ooh na na, what’s my name
Ooh na na, what’s my name

Ooh na na, what’s my name
Ooh na na, what’s my name
Ooh na na, what’s my name
Whats my name, whats my name

[Chorus]
Hey boy I really wanna see if you can go downtown with a girl like me
Hey boy, I really wanna be with you
Cause you just my type
Ooh na na na na
I need a boy to really take it over
Looking for a girl to put you over
Oooooh, oooooh

'love sherry'

aktiviti ku hari ni...

comel x?
ni gambar hiasan jer...
kucing sebenar lagi comel...


ala cute2 kan??

hahaha mula mula ak gelak dulu k...
bkn pe ak xtau nk start dri mana...
bgun pagi2 ai ni ak g kelas..
smalam ak susah sgt nk tido..
xtau la nper??
mybe ak byk tido ptg kot..
jd bdn lemah la ckit n aktif waktu mlm...
erm sambung blik pada cte ak ni...
blik dari klas td ak tgk MEAW kat depan blik..
asal tgk ak dia trs dtg kat ak..
biasa la ak slalu bg dia mkn kan..
so ak ni like mother for this cat...
hahaha..
lucu kn...
mmg ak suka kucing pom...
kat umah HARAM..
ma ak xbg jg coz xde org nk bg mkn...
nti kebulur la kucing tu...
erm btul ke kalo kite bg mkan kat kucing rezeki kta bertambah???
ak xtau...
tapi ak ikhlas la...
sebab ak suka kucing..
hehehe...
ok2...
go to the point k...
ak n kwn ak td g mandikan MEAW tu td...
di sebab kan dia tuh kucing yg malas maka senang la bg ak n kwn ak kerja kan dia mean mandi la..
hehehe...
kucing 2 x lri pom...
jurus katekan..
ak sabun...
sabun jelah...
tapi cian la..
dia sejuk...
tp xpo tu untuk kebaikan dia....
erm tu jelah nk gtau...
xdop mende pom...
just nk kongsi jer..
best pero kucing nih..
buat hidup kito happy sokmo....
huhuhu..

[Berhenti Mengomplen, Mengomel, Mengomen dan Mengkondem]

jangan selalu kritik orang dan mengkondem orang.

Ketahuilah apa yang Anda buat, ada balasannya. Buat baik, pasti di balas baik.

Benda ni semua berlaku sebab kita di kelilingi tenaga. Tenaga yang Anda keluarkan, tenaga serupa itu jugalah yang akan Anda dapat sebagai balasan

Ia bertindak sebagai satu DOA dalam diam. Minda Anda menerbitkan tenaga dari Anda bangun sampailah Anda tidur. Tenaga itu bergerak bersimpang siur dalam bentuk gelombang.

Bila Anda bersangka baik,mengagumi dan menghargai, minda Anda akan menerbitkan tenaga positif. Tenaga tu keluar dari minda Anda lalu bergerak ke persekitaran Anda dalam bentuk gelombang.

Gelombang minda Anda akan ditangkap masuk oleh minda orang lain. Orang di sekeliling Anda turut menerbitkan gelombang tenaga dari minda masing-masing.

Bila gelombang minda mereka sudah terlepas ke persekitaran Anda, minda Anda akan menyerap masuk kesemua gelombang minda orang lain yang serupa dengan Anda punya.

Gelombang baik akan menarik gelombang baik, lantas dizahirkan pada perbuatan, direalisasikan dalam situasi kehidupan.

Untuk orang lain senang nak terima Anda serta menerima Anda seadanya sekarang, ubah sikap Anda terlebih dahulu.

Nak mengubah aspek luaran (suasana pergaulan Anda) Anda kena ubah dulu aspek dalaman (isi hati dan fikiran Anda). Tinggalkan sikap suka mengomen apa yang orang buat. Tiap kali nampak orang lain buat something, biarkan. Jangan memberi respon buruk, komplain apatah lagi mengomen buruk.

Berhenti mengomen dalam apa jua keadaan. Elak mengkondem, mengutuk kesilapan sesiapapun apatah lagi mentertawakan mereka sama ada secara terbuka atau dalam situasi bersifat privasi.

Sebab, sikap sebegini menerbitkan energi negatif.

Kesannya, Anda akan di kelilingi gelombang negatif kerana minda Anda menarik gelombang negatif yang terbit dari orang lain. Biasanya gelombang negatif ni berisi kebencian, iri hati, dengki, marah, geram, dendam.

Sebaliknya, appreciate and give thanks.

Lakukan ini selalu. Berilah respon baik, komen baik, hargai dan ucap terima kasih.

Gelombang minda Anda akan berubah jadi gelombang kegembiraan, yang mana ini akan menaikkan tahap emosi Anda menjadi positif, Anda pun akan berjumpa dengan orang-orang bersikap positif yang selalu saling bantu-membantu antara satu sama lain secara kebetulan. Positive mind attaracts another positive mind. A happy person attracts an another happy person.

Dalam istilah lebih tepat, ia dipanggil “uplifting energy” terutama emosi Anda kurang stabil.

Bila emosi Anda dah menaik, Anda akan rasa bersemangat dalam apa jua perkara yang Anda lakukan – sama ada menyiapkan kerja-kerja di rumah, di pejabat, di tempat kerja, ketika berjalan-jalan, ketika belajar, ketika memasak atau ketika mencuci kereta.

Anda akan rasainya serta merta. Dengan syarat Anda kena hargai dan berterima kasih sepenuh hati, bukan di lakonkan.

Pengharagaan dan rasa berterima kasih yang dilakonkan semata-mata untuk membuat diri Anda nampak berkasrima akan membangkitkan rasa ego.


"love sherry"

{Tip Bagaimana Melatih Diri Supaya Rajin Bersyukur}

Bagaimana nak melatih diri supaya rajin bersyukur? Ikuti langkah ini.

Ikhlaskan hati mensyukuri setiap pemberian Tuhan pada Anda – tubuh badan, keluarga yang menyayangi Anda, pasangan hidup Anda, nafas Anda,duit dalam poket Anda walau cuma ada RM1 sahaja.

Panjatkan kesyukuran 2 minit setiap pagi selepas bangun tidur dan 2 minit sebelum Anda tidur. Pada saat tu, emosi di minda berada pada tahap yang sungguh tenang, menjadikan minda mudah menyerap untuk masuk apa yang Anda fikirkan ketika itu.

Minda akan ‘rakam’ segala apa yang ada di hati Anda dan di imaginasi Anda. Gunakan masa singkat ini untuk mengucap syukur pada Tuhan atas nikmat yang Anda ada, yang Anda ada hari ini.

Syaratnya, bersyukurlah dengan ikhlas.

Pejam mata, ucapkan syukur lalu rasai kesannya di dalam hati. Jika air mata Anda mengalir, itu adalah petanda Anda benar-benar bersyukur. Inilah cara bagaimana untuk melatih diri Anda menjadi orang rajin bersyukur.


'love sherry'

Thursday, January 27, 2011

,,,marah tanda sayang,,,

"Orang tua zaman mak ayah kita, `garang` itu satu formula. Entah kenapa dengan anak-anak zaman sekarang, formula itu tidak menjadi. Tidak boleh marah-marah. Kena berlembut mengambil hati mereka. Pening akak memikirkannya," begitulah lebih kurang perkongsian buah fikiran yang dilontarkan oleh Kak Ina pada petang itu.

Kami yang masih belum berumahtangga hanya mendengar. Tidak tahu bagaimana hendak memberikan pendapat.


Marah Kerana Sayang

Selepas beberapa ketika, saya teringatkan dialog di atas. Mencuba-cuba mencari sebab mengapa formula itu tidak menjadi zaman kini.

Jika dahulu, pasti ramai antara kita yang pernah mendengar cerita tentang ibu bapa yang garang. Disebalik cerita-cerita itu, ibu bapa yang garang inilah mendidik anak-anak dengan baik sekali. Garangnya mereka, solat anak-anak terjaga. Garangnya mereka, anak-anak mendengar kata dan tidak berani melawan. Jauh sekali bercakap kasar mahupun biadab dengan orang tua. Begitulah garangnya orang tua zaman dahulu kala. Garang mereka mendidik. Garang mereka kerana sayang.

Hal yang sama turut kedengaran di sekolah-sekolah semasa zaman mak ayah kita. Guru-guru pada ketika itu garang yang amat! Tetapi entah kenapa, anak murid masih hormat. Guru yang garang inilah yang akhirnya akan paling dikenang! Guru garang, mengajarnya berkualiti. Mungkin disebabkan anak murid jadi takut andai gagal. Anak murid menjadi serius di dalam kelas kerana garangnya guru mereka. Atau mungkin kerana guru itu memang seorang guru yang jelas tanggungjawabnya mendidik anak bangsa. Guru garang dihormati dan paling diingati. Itu zaman mak ayah kita.


Marah cara Moden

Zaman kini, zaman kita. Sudah menjadi fenomena biasa. Anak-anak akan bertindak liar, andai dimarahi. Hati mereka jadi keras dan melawan. Pantang dimarah, pasti merajuk. Manjakah anak-anak zaman sekarang?

Jika di sekolah, fenomena yang sama. Guru-guru yang garang masih wujud. Tapi entah kenapa, garangnya tidak menjadi. Jangankan dihormati, silap haribulan, guru itu dimarahi kembali.

Maaf tiada fakta, (saya perlu buat kajian mendalam ni, wah..nak jadi pakar motivasi kah?). Semuanya hanyalah beberapa pemerhatian semasa saya memikirkan persoalan diatas.

Mengapa agaknya garang era kini tidak menjadi? Marah tidak melahirkan hormat dan takut?

Ada satu perkara yang saya fikirkan, hanya satu fikiran. Kerana apa kita marah? Jika zaman dahulu kala, nilai-nilai kekeluargaan dan betapa eratnya silaturahim itulah yang membuatkan seorang ibu dan bapa marah. Kerana sayang pada anak-anak. Kerana ingin mendidik anak-anak.

Namun zaman kini, mengapa agaknya kita marah pada anak-anak?

Tekanan kerja yang tidak henti. Kepenatan mencari rezeki. Kurang masa beriadah bersama famili. Semua ini menyumbang kepada punca marah. Hidup yang menekan. Hati jadi kurang sabar. Maka, tidak mustahil andai kita memarahi orang lain (atau anak-anak dalam konteks artikel ini) adalah disebabkan oleh tekanan hidup. Kita marah bukan sebab sayang atau mendidik!

Entahlah, saya belum mempunyai anak sendiri. Anak menakan adalah. Cumanya, perasaan ini dapat saya kenal pasti apabila wujud perasaan marah. Samada marah terhadap orang di sekeliling, atau marah pada diri sendiri. Perasaan tidak puas hati ini kebanyakkannya wujud disebabkan oleh tekanan hidup. Bukan marah kerana Allah.


Kurang Masa Bersama, Dimarahi Pula

Secara psikologinya (tanpa merujuk mana-mana pakar, hanya teori sendiri, haha), seorang anak itu boleh sahaja dimarahi, mengakui kesilapannya dan menerima, andai mereka jelas kenapa mereka di marahi. Namun, kebanyakkan anak-anak zaman kini, keliru barang kali, apakah salah mereka. Sudahlah kurang masa bersama ibu bapa, apabila berjumpa, anak-anak terasa ingin bermanja, namun disangkakan mengada-ngada dan dimarahi pula.

"Mama, game utama terbuka Ain"

"Mama penatlah sayang, esok sahaja ok?"

"Ala mama, esok mama tak ada juga"

"Mama kata esok, esoklah!"



Bingung, kenapa dimarahi...

Itu mungkin bukan marah yang biasa. Tapi bagi yang mendengar, itulah satu bentuk marah yang dilontarkan.

Jika di sekolah, guru yang marah, kadangkala dilihat dua kali lima perangainya dengan anak-anak murid. Seorang yang bertindak garang, haruslah punya kredibiliti supaya mereka dipandang tinggi. Andai guru yang garang sekadar ingin menunjukkan lagak, masuk kelas pon tidak...sukar bagi anak-anak murid menerimanya.

"Suruh kami berdisiplin, cikgu sendiri dua kali lima."


Marah Kerana Allah

"Orang muslim yang kuat imannya tidak mencintai sesuatu kecuali kerana Allah. Dan tidak pula membenci sesuatu, kecuali benci kerana Allah. Oleh kerana itu ia akan mencintai atau membenci sesuatu kalau Allah dan Rasul-Nya mencintai atau membencinya".

Ayat di atas dipetik dari sebuah kitab ‘PEDOMAN HIDUP MUSLIM' bab 7 Adab Bersaudara kerana Allah cinta dan benci kerana Allah.

Selalu kita mendengar ayat-ayat suka dan cinta kerana Allah. Mari kita fahamkan dan hayati pula makna BENCI KERANA ALLAH.

Benci menimbulkan rasa tidak puas hati lalu menimbulkan marah. Namun, kenapa kita benci? Mengapa kita membenci itulah akan menjawab persoalan mengapa kita marah. Andai kita benci sesuatu kerana ianya perkara yang turut dibenci oleh Allah dan Rasulnya, alhamdulillah.

Namun, andai kita benci disebabkan emosi. Benci memarakkan marah disebabkan oleh tekanan hidup, maka sama-sama kita muhasabah balik iman kita. Mungkin marah yang tidak kerana Allah inilah membuatkan insan-insan yang dimarahi tidak dapat menerima. Hati mereka tidak menjadi hormat dan takut, bahkan menjadi keras seperti batu.

Niat marah itu akan menimbulkan kesan pada orang yang dimarahi.


Kepentingan Niat

Jika berbicara tentang niat, saya amat gemar kisah ini. Kisah Saidina Ali, sepupu Rasulullah.
Saidina Ali dalam posisi menghunus pedang, siap membunuh orang musyrik itu. Apa yang terjadi kemudian? Orang musyrik itu meludah ke arah Saidina Ali. Saidina Ali menghentikan rencanya untuk membunuh orang musyrik tersebut.

"Aku tidak mahu membunuhmu bukan kerana Allah" begitu mungkin pemikiran Saidina Ali.
Pedang yang sama, orang yang sama. Saidina Ali bisa saja meneruskan untuk membunuh musuhnya. Akan tetapi, Saidina Ali adalah orang yang mulia. Sehingga memelihara betul niat di balik tindakannya. Membunuh kerana Allah adalah sebuah bentuk penghambaan kepada-Nya. Membunuh kerana amarah antara manusia adalah bentuk penghambaan atas hawa nafsu.

Niat akan membezakan nilai dari sebuah tindakan. Seseorang boleh saja melakukan tindakan yang sama (marah), akan tetapi dengan niat yang berbeza, maka nilai tindakannya pun berbeza. Tindakannya sama, nilai tindakannya berbeza.

Semua orang boleh marah-marah. Marah memudaratkan atau marah mengelokkan.

Justeru, marah kerana sayang?



Saat penantian adalah pencarian diri.

Allah lebih tahu segalanya

Jumpa lagi insyaAllah.


"love sherry"


Sunday, January 23, 2011

@@cara mengatasi histeria@@

Kejadian histeria adalah fenomena yang sering berlaku di sekolah-sekolah berasrama penuh yang perlu diambil perhatian oleh pelbagai pihak di samping mengamalkan beberapa kaedah, amalan dan doa tertentu bagi mengatasi gejala terbabit.
Iklan

Bagi menghindari kejadian histeria atau rasuk akibat gangguan makhluk halus berulang di kalangan para pelajar sekolah asrama mahupun orang awam, salah satu amalan dan petua yang sebaiknya diamalkan ialah Muawizat.

Muawizat adalah surah-surah yang terdiri daripada surah al-Ikhlas,al-Falaq dan an-Nas yang dibaca setiap hari baik sebelah pagi atau pada sebelah malam, selain hadis sahih Rasulullah s.a.w menyebut ayatul Qursi juga turut dibaca bagi menghindari kejahatan dan gangguan makhluk halus.

Demikian saranan Timbalan Mursyidul Am PAS, Dato' Dr Haron Din ketika diminta mengulas berhubung kejadian histeria di sekolah-sekolah yang terpaksa ditutup akibat kejadian Histeria.
Beliau turut menjelaskan beberapa punca yang menyebabkan terjadinya kerasukan di kalangan para pelajar antaranya ialah berlaku 'breakdown' pada perasaan atau jiwa seseorang disebabkan tekanan (tension) belajar yang terlalu tinggi di samping kelemahan seseorang mengalami emosi ketakutan yang bersangatan sehingga memudahkan gejala makhluk halus mengganggu hingga terjadinya histeria.

"Ketakburan juga boleh menyebabkan histeria iaitu berani yang terlampau sehingga mengganggu atau mencabar tempat-tempat yang dipercayai ada makhluk halus," katanya yang kini berada di Langkawi ketika dihubungi Harakahdaily sebentar tadi.
"Selain itu, akibat manusia yang menceroboh kawasan 'mereka' hingga mereka datang 'membalas' pula.

"Dan fenomena ini tidak hanya berlaku di sekolah-sekolah agama, sekolah biasa atau berasrama penuh sahaja tetapi juga banyak terjadi di kilang-kilang serta tempat orang berkenduri kendara," kata pengamal perubatan Islam itu.
'Pindahkan' makhluk halus ke kawasan lain

Ini menjelaskan lagi katanya bahawa dunia ini tidak didiami oleh manusia sahaja malah turut dihuni oleh makhluk-mahkluk lain juga yang dikenali dengan pelbagai nama dan oleh yang demikian manusia sewajarnya tidak sewenang-wenangnya menceroboh kawasan 'mereka' atau lebih baik lagi berdoa kepada Allah SWT supaya dihindari dari gangguan jin syaitan mahupun makhluk halus.

"Sebaik-baiknya sebelum buat bangunan atau sekolah di satu-satu kawasan, perlu berdoa terlebih dahulu supaya dilindungi ataupun 'memindahkan' makhluk tersebut ke kawasan yang lain," katanya.

Beliau turut menjelaskan bahawa Rasullulah juga turut berdoa kepada Allah agar dilindungi daripada diganggu oleh makhluk yang mendiami alam ghaib ini.
Doa tersebut katanya berbunyi begini: "Wahai bumi, tuhanku dan tuhanmu sama iaitu Allah, aku mohon perlindungan Allah daripada kejahatanmu dan kejahatan yang keluar darimu, dan kejahatan yang turun atasmu, kejahatan yang melata atasmu seperti binatang berbisa dan mahkluk halus yang mendiami tempat ini serta keturunan-keturunan mereka."
Sebelum itu, Mufti Selangor, Dato' Mohd Tamyes Abd Wahid, yang turut mengulas kejadian terbabit dilaporkan berkata bahawa apabila seseorang takut kepada syaitan dan makhluk halus seperti jin, ia hanya akan menyebabkan makhluk itu semakin bongkak.
Jangan tinggal solat

"Kita ambil contoh, kadang-kadang pelajar yang tinggal di asrama, khususnya pelajar perempuan, sering ditakut-takutkan dengan kewujudan 'penunggu' di bilik air dan disuruh berhati-hati sehingga akhirnya mereka percaya," katanya.
Sehubungan itu, beliau menasihatkan pelajar di sekolah berkenaan tidak meninggalkan solat dan menjaga disiplin dan apabila seseorang meninggalkan solat, amat mudah syaitan mengganggu menyebabkan kejadian seperti histeria.

Mohd Tamyes yang mempunyai pandangan yang sama dengan Haron Din berkata, mahkluk halus seperti jin berada di sekeliling manusia, cuma ia tidak dapat dilihat dengan mata kasar.
Seperti manusia, katanya, ia memiliki tempat tinggal dan selalunya menghuni rumah yang ditinggalkan kosong.

"Semua pelajar perlu berhati-hati dan mempunyai kekuatan diri supaya tidak mudah dirasuk serta tidak mudah takut dengan gangguan syaitan dan iblis,katanya - azm
(Interbiu dengan Dato' Haron Din berhubung kes histeria ini dibuat dua tahun lalu, sekadar panduan dan rujukan kepada yang terlibat dan yang mahu mengambil pengajaran daripadanya- wallahualam)


'love sherry"

..TANDA-TANDA HISTERIA...

Tanda-tanda ini berlaku ketika anda tidur @ jaga :-

  • Sakit belakang tanpa sebab
  • Sakit kepala @ migrin yg luar biasa dan berterusan tanpa sebab klinikal
  • Loya & sebu perut tanpa sebab( muntah2 \ muntah darah \ batuk darah )
  • Sakit di bahagian tulang rusuk kiri @ kanan @ ulu hati
  • Sakit di bahagian tulang punggung tanpa sebab
  • Sakit di bahagian perut tanpa sebab ( angin )
  • Istihadah ( darah keluar melebihi 15 hari )
  • Terasa sesuatu yang mengekori diri
  • Malas utk melakukan ibadah kepada ALLAH
  • Takut menziarahi jenazah \ melihat orang mati
  • Sering sesak nafas terutama menjelang waktu maghrib & tgh malam ( dada berdebar \ resah gelisah )
  • Timbul rasa takut tanpa sebab ( lemah semangat )
  • Nampak bayangan yang menakutkan \ menyeramkan
  • Sering pengsan tanpa sebab
  • Terdengar bisikan yg meminta melakukan sesuatu yang dilarang oleh ALLAH spt ( aktiviti syirik dsb )
  • Ragu-ragu tentang keimanan
  • Sering mimpi yang menakutkan ( mimipi bayi kecil, ular hitam,anjing hitam , binatang2 berbisa )
  • Mimpi terjatuh dari tempat yang tinggi
  • Mimpi ke tempat kotor, sunyi spt tandas
  • Terdengar suara yang datang menyergah ketika tidur
  • Terasa sesuatu menyentap kaki ketika tidur
  • Tanda lebam di tubuh tanpa sebab
  • Bayi tidak berhenti menangis tanpa sebab

Kesan-kesan jangka panjang

  • Boleh membawa maut jika sampai ajal
  • Gila, bingung, berkelakuan seperti orang bodoh
  • Keluarga berpecah belah, rumah tangga tidak aman
  • Sakit berpanjangan, pakar perubatan @ doktor tidak dapatmengenal pasti penyakit berkenaan
  • Hilang pangkat, kerjaya dan harta benda
  • Perniagaan merosot dan tidak maju

'love sherry'

Thursday, January 20, 2011


hah nk cter pe lak kali ni...erm ak coret2 n imbas2 kembali per yg ak terlpas pndang k...
bermula kisah di suatu ptg dimana rncangan ini mengambil masa berminggu2 nk buat
lastly jd gak...
lpa lak hari tu hari per...ermm
tp dalam rancngan ni xsemua main kan peranan cz masing2 ngn perangai masing2 la..
biasa la budak xmtang ag...
hahaha..
ad setuju ad x..
ak joint la sebab kesiangkan org yg anjurkan rancangan nih...
nti xpasal2 msm muka ngn ak...
xnk la jd kejadian masam memasam muka...
mcm limau kasturi...
huhuhuhu..


masjid kat bandar tempat ni la ak g n kwn2...
pat ni la pling best..
byk gerai n kdai..
blh bli mcm2...
huhuhuhu..


hahaha..dalam masa yg same ak n pitha cilok...
melarikan dri g jumpe ngn abg2 tersayang...
hahaha..
time ni sume org xtau ak nptha g mana..
maka berlaku la pencarian ak n ptha..
hahaha..
bila ak tau..
maka ak n ptha mnghilangkan dri...
jeng2...


time ni nk dekat2 berbuka dah ..
semua kelam kabut mnyediakan makanan..
ak mana weh??
bakpo xdok lam gambar nih..
erm ..
lpe ak duk blakang bkn duk depan...
huhuhuhu...
malu benna..
hahaha..
weh kawn2 sedia2 ...
mana yg len??
pah mano blako??
ad2...duk blakng..
xabis bli ag...
nfsu bln puasa cam tu la...
hahaha...


bersedia sume..
bas nk gerak dah..
say cheees...
hahaha..
mana ak..
tuh blakang tuh..
asl la ak amk port blakang sokmo??
pah xnmpak la..
huhuhu..
xpo wi kokrang lu...
hehehehe..dah2..
duk molek sume..
bas gerak dah...
roooommmmmm...

hah ni sume dak kelas ak...aik na lak dak laki nih??
erm lupa lak time ni dak laki sorg jer..
malu la dah sorg jer..
iaitu SYARAFI..
maklom la dia jah duk lam kolej..
yg len duk luar ad yg xjoint..
huhuhu..
sedih kan..
biasa la xdop kompromi cam ni lah...
paper pom best gak..



ni masa ak n kwn2 tunggu bas dtg amik kteorg berbuka kat luar...mana bas ni...aku bengang time ni sebab tu la muka ak cam tu ..hahahah
tp plik npe sume hapy ak x??
ahh..ak lupa...kwang kwang,,


"love sherry"

Wednesday, January 19, 2011

~~luahan hati~~

Pertama kali ku dengar suaramu
sayunya hatiku merindui dirimu
walaupun belum kita bersua muka
namun aku tetap jatuh cinta

Pertama kali ku bertemu denganmu
hatiku terpaut melihat senyumanmu
aku mengharap engkau menerimaku
kerna aku bersedia menyintaimu

Akan ku renang lautan yang berapi
membuktikan kehebatannya cinta ini
tetapi jikala kau meninggalkan aku
terhiris hati ini
terguris jiwa ini
menangis tak berlagu

Biarpun ombak yang merubah pantai
kasihku takkan hancur berderai
biarpun hari berganti hari
dirimu tetap ku nanti

Sayangku pimpinkan tanganku
menuju mahligai bahgia
kita bersama nikmati kisah cinta
hidup bagaikan di syurga
Oh kasih.....

Akan ku renang lautan yang berapi
membuktikan kehebatannya cinta ini
tetapi jikala kau meninggalkan aku
terhiris hati ini
terguris jiwa ini
menangis tak berlagu

Biarpun ombak yang merubah pantai
kasihku takkan hancur berderai
biarpun hari berganti hari
dirimu tetap ku nanti

Sayangku pimpinkan tanganku
menuju mahligai bahgia
kita bersama nikmati kisah cinta
hidup bagaikan di syurga
Oh kasih....

senyum (+_+)

Senyum senyum senyum
Senyum senyum
Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa
Akhirnya sempurna tiga album pertama
Bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
Dah ku kata ku takkan henti sampai tua bangka
Kalau habis abjad aku rap dengan angka
Satu dua tiga anugerah diterima
Oh itu tahun lepas tahun ini cuma dua
Tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
Ditertawakan oleh anakku Inca Medina
Oh Inca Medina orang secantik nama
Cantik luar cantik dalam cantik macam mama
Hati macam grandmanya anginnya macam papa
Kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
Sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
Nyanyi balik lagu ayat lama ayat mama
Wanita hari ini jaga sensitiviti
Kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini
Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit
Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan
Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan
Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian
Tu boleh pun senyum cantiknya gigi
Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini
Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit


SENYUM LA SELAGI BLH TERSENYUM..

:.Search Tab.:

There was an error in this gadget

:.Counter.:

:.cute cursor.:

My Melody Crying

:.Background.: