:.Welcome TO.:

Friday, November 11, 2011

BOLEH KER???

KALU tya hati mesti la xblh..hahaha..kadang2 tu pk blh ker kita merawt duka lara nih tnpa buat ape2 pom???ternya xblh..cz ia makn masa yg lame...pernah sorang kawan tu ckap"mmg ssh nk lupakan seseorg tu tp wat pe kita pk sal org tu sdng kan dia xpernh pk kan sal kita ni" pk2 blik ad btulnya ...erm jadi hidup ni mesti d trs kan walaupom tanpa sesiapa dcc..ops bkn2 my mom n my dad msh ada lg jd kita trskan hdp demi diorg k..hhahahaha..yakin la bahawa jdoh tu ada walaupom phit nk jumpe..tapi kna kna sabar n berani mncari kebenaran..tapi msh ad lg ke kebenaran dalm hidup ni..semua manusia sama jer..xdop yg benar pom...kalo kta tya"msh syg ker?""msh cinta ker?"mesti diorg jawb"sayang la""cinta la"tapi hati xpernh syg xpernh cinta pom..janji puas main2kan hati seseorang tu...kadng2 cinta tu xleh pakse..jgk xblh memksa seseorng tu...jd kita msti ikhlas jika "si dia "tu bersama sesiapa pom..cinta itu xbermkna memiliki tapi melihat dia bhagia...ckup la..doakan la kbhagiaan kpd pasangan kita tu..semoga kita sentiasa hapy dalm menempuh hidup ni..yakin la bhgia itu akan dantg pada kita kelak..cuma lambat atau cpat jer..

insyaallah

klu cter pasal hati ni esk lusa minggu2 bln2 tahun2 xkn habis...sebb hati ni yg main kan peranan dalam hidup yang memberi ransangan serta peranan dalm mmbuat kptsan..so enjoy la sepuas hati..jgn sesekali main kan hati org lain ..bkn ape tkt terkna btng hidung sendri jer...merana wooooo...hahahaha..

buat kekasih2 ku an tman2 ku..ku sayang kamo seperti mana kamo syg kan ak...so buat baik berpada pada buat jht jgn sekli..

k la selamat maju jya n selamat beramah..

assalamualaikum

"Love Sherry"

Wednesday, November 9, 2011

hati ku kosong!!!

yup mmg benar hati ku kosong sekarang ni..bab tu la ak lme x tulis entry kat sni..ak keliru..yup ak keliru..mana nk cari kerja..mana nk cri org???yup cri org...FIRMAN hilang...lpas excdent ari tu dia trs hilang dri hidup ak..dia pernah msj ak tu pom lps 2 3 hari dia excdent..truk jgk dia excdent..kepala pecah wooo...ak x p jguk dia pom..salh ke????tpi dia yg xbagi..dia pernah ckap kat ak" b akn cri syng bila b dah sembuh sepenuhnya" tpi hati ni xsabar2 jgk...adakah dia msih sygkan ak atau sebaliknya??ermmmm penat la...

ada hari tu ak col abg dia nk ckp ngn dia..jgn slh paham wei..tpn dia hilang bab tu ak col abg dia bkn nk ngorat abg dia pom..lgpom abg dia dah ad bini la wei..hahaha...tiga hari berturut-turut ak cari dia tp dia mcm ngelak jer dri jumpe ak..ape salh ak??? ak nk tau sama ada dia msh syg kn ak atau pom x..tu jer??salah ker???

kadang2 tu ak ase nk nangis jer tp air mata ni dah kering kot...adakah dia bkn jodoh ku???ermm..xtau...mybe ak kna hidup single kot..yup single is better than couple...ye ye ye..erm single la wei xdop la skit hati cz rindu cz benci cz xmsj cz xcol cz x ambil thu n mcm2 la...hahahaha...

merana ak merana
dtinggalkan oleh kekasih..
hahaha...
lalalala

sedih woooo...k la ak chou lu..

"LOVE SHERRY"

Wednesday, August 10, 2011

Selamat Tinggal


Gambar kat bawah tu merupakan gambar ak n staff tempat ak parktikal..
memang best la..
kate BOBOI BOY..
"Terbaik"

apepom kenangan ni xkan ku lupakan..
dan hri ni merupakan last day ak berada disini..
thank buat En.Mohd Rahim Cik Martini Pn. Syazila En Mohd Azahan En. Mohd Fahmi Pn. Nik Nor Suraini dan En.Bahayahkhi cz byk beri tunjuk ajar pada aq sepanjang ak berada disini..
jasa korang ak kenang sampai bila2..
hope korang xlupakan ak disini..

yang terpenting buat azahan cz dia yang byk membri tunjuk ajar pada saya..












kenangan bersama korang xkan ku lupakan...
"Love Sherry"

Sunday, August 7, 2011

...kebosanan...

hari ni hari isnin.
merupakan hari ke-8 berpuasa.
pnat 2 xilang lagi..
kerja kat office xdop pom.
maka bertmbah-tambah la pnat...
bercampur ngn xtau nk buat pe..

macam2 la ak kan.
erm lagi 3 ari lg ak berada dekat Pejabat MARA Daerah Pasir Mas.
semoga ak berada dlm kesempurnaan.
pada 21hb ni ak akn bertolak ke kuantan pahang.
hai kenangan lama dtg lg..
hope xgangu ak lg..

g sana utk atar report je n jumpe kwn2.
2 yg best berbuka puasa di sana..
huhuhu
best2..
ada sape2 nk join x?
klo ad cpat2 la beli tiket.
nti kehabisan tiket lak..

so jgn ketinggalan tau
ak g sana pom ingat nk cri brng wat raya n jumpe kekasih gelap..
hahaha
ada ke??
tu xpasti la..
yg pasti nk hantar report..
penting utk masa depan tau..

so korang.
ape brg yg murah dekat kuatan tu??
n pe perkembangn kuantan??

kubur!!!!
nk tgk kubur KOPI jgk...
hope pokok tempat ak n kwn2 ak tanam kopi tu msh ad n kuburnya msh ad di situ...
sedih kehilangan kucing tersayang...
klo la ak dapat jga ngn baik kan best.
.....


"Love Sherry"




Saturday, August 6, 2011

TENTANG cINta


PE PANDANGAN KORANG TENTANG CINTA???

adakah cinta 2 macam ni??
cinta yang mungkin kekal abadi atau sementara??
klo bukan kita sape lg??




atau
cinta yang kna reject n xdipandang oleh sesiapa pom..
carila cinta yang ikhlas bukan cinta monyet..



yang ni la cinta yang kita perlu cari..
cinta xdijual dimana-mana haya satu..
xmungkin di ganti or di beli..






jadi cri la cinta yang betul-betul bukan berlandas kan nafsu semata-mata tetapi berlandaskan agama hati dan keihlasan..cinta itu xperlu ditunjuk2 pada mereka yang tidak dikenali cukup la sekadar kita tahu bahawa cinta itu wujud..maka tiada la putus tunang,penceraian dan macam 2 lagi..ape yang penting dalam setiap pergaulan mesti ada kepercayaan dan keikhlasan..jgn pandang harta kerana harta cepat habis,jgn pandang rupa kerana kita akn tua..hargai depan mata..jgn disia-siakan ape yag ad...owh bulan owh bintang dan jga matahari..sinari la insan yang hidup dalam cinta...

"Love Sherry"

12 ogos a.k.a what??

msti korang tertya-tya kan??
ape mksd entry kali ni kan??
hahahaha..
12 ogos mean last day ak kat PEJABAT MARA DAERAH PASIR MAS(Praktikal)
kalo kat kelate ni 12 ogos 2 ari jumaat ..
so ak last ai khamis la cz kat sni office day dia sampai ai khamis jer
so lg se minggu lg la ak kat cni..
byk kenangan ak kat cni..
yg paling best tu dapat bos (EN.MOHD RAHIM BIN HAMAT) yang sporting habis..
hahaha..
seronok tau...
aper pon tahnk pada kak tini a.k.a pen.pgawai
kak sha a.k.a pen. pegawai gak..
dan kpada staff2 yg len cz bg ak tunjuk ajar..
len kali kita dapat bertemu lg...

jgn lupe kn ak ye???
sob2 sero nk jerit jer...
hahaha..

"Love sherry"

Monday, August 1, 2011

BULAN RAMADHAN





SELAMAT BERPUASA PADA BULAN RAMADHAN

INSAFI LA DIRI

TERAWIH TU JANGAN X PERGI LAK TAU

CAYOK2 KAWAN2 KU





"Love Sherry"

JUlai ZERO

SALam sumer...

aiya!!!!

ak lpe nk update blog blan 7 la...

hahaha..

xdop kenangan la..

sedih ni..

bkn per

bln 7 ak dapat cuti seminggu..

nk tau cter dia jom ikuti kisah ini:

pada 18hb ak bgn pg tetiba

Ya Allah MATAKU...

nape mERah??

aduh xkan sakit mata kot...

ssh la gni...

pk2...

cam ne nk g kerja nih??

ok first g klinik lu amik ubat n MC...



Sampai kat klinik bg IC..

CIK misi tya...

sakit per dik?

"sakit mata kak"

dalam hati "skt mata ke?"

ish lantak la u..

jnji mata i ok..



no 114..

punya la ramai org..

geram gler ak..

dah panas punggung dah..

BAD servis..

msk2

sakit per??

H.A tok wan tya..

sakit mata jerk..

ok dapat la cti 3 ari..



lps smnggu mata aq sembuh2 ..

btul ke sakit mata ni??

ish was2 ak..

mata lak makin kabur...

ish debar+takut+mcm2 lg la...



23hb ak g klinik kesihatan pasir mas lak nk dapat kan rawatan..

sampai sana kna mrh lak cz ak xjg mata ngn baik..

no 15

doktor panggil..

debar gak la time tu

tkt doktor marah ak..

hahaha

padam muka saper suh xjg mata..

ish tension..

lpas check sumer doktor ckap mata ak ad tompok2 hijau kat mata

so ak kna g hospital besar kota baru..

utk pasti kan mata ak xtrk

hari yg same gak..

adush..

pe la mata ak ni..

hope xtruk ngat..



hahaha

first g hospital sesat dol

mana nk cari WAD MELATI..

ye lah ak kan xpernah masuk wad kan..

so pusing2 la dlu kat hospital then tya org la..

hahaha

wat malu jerk..

tp xpe pengalaman la katakan..



ak g sana jumpe doktor Haslinda

dia sweet dol lawa pom lawa

baik la katakan..

katanya mta ak ad jangkitan bekteria

adush..

teruk ke doktor??

time ni jantung ak cam nk pcah jer..

xla truk..

bg ubat ok la..



nasib baik..

segalanya ok..

alhamdullillah

cume kna mkn ubat la..

minggu dpan ak ad temujanji lg

nk pastikan mata ak btul2 dah sihat..

so dapat la cuti seminggu..

bermula 24hb hingga la 30hb

then 31 hb ak kna dtg lg..



so korang jg la mata cz mata amt pnting pada kita

mata utk melihat

and

syukur la cz kita ad mata..

so mari amal kan pemakanan yg sihat(xdop kna mngena pom)

hahaha





hope korang doakan ak tau...



"Love Sherry"

Wednesday, June 29, 2011

..KATA-KATA SEMANGAT..

*Manusia yang berjaya akan memperolehi keuntungan daripada kesilapannya, dan mencuba lagi dengan cara yang lain.

* Kegagalan bermakna bahawa anda belum berjaya lagi.

* Ingatlah bahawa anda boleh gagal dalam apa sahaja dalam hidup asalkan tidak menjadi seorang yang gagal.

* Kegagalan bukan bermakna anda tidak mencapai apa-apa.Ia bermakna anda telah mempelajari sesuatu.

* Wang bukanlah segala-galanya, namun ia pasti menjadi penghubung dengan anak-anak anda.

* Ramai orang yang masih bergantung kepada kerja-kerja yang bergaji rendah kerana mereka takut gagal jika mencuba kerja lain.

* Kesilapan adalah bukti bahawa seseorang itu telah mencuba membuat sesuatu perkara atau pekerjaan.

* Kesilapan mengajar kita tentang apa yang perlu kita pelajari selepas itu.

* Apa yang anda pelajari selepas kegagalan sahaja yang dikira.Kegagalan itu sendiri tidak dikira.

* Anda tidak gagal.Anda hanya menemui cara yang tidak berkesan.

* Kesilapan adalah realiti kehidupan.yang penting adalah tindakbalas terhadap kesilapan itu.

* Jika anda inginkan sebuah tempat di matahari,bersediala h untuk terbakar.

* Anda tidak harus berkata KENAPA SAYA? Anda seharusnya bersyukur kerana ANDA telah dipilih.

* Malah kesilapan pun mungkin menjadi perkara penting bagi menjamin kejayaan yang bernilai.

* Sekiranya anda mahu mengambil seorang pekerja,pastikan dia pernah gagal sebelumnya.

* Kegagalan bukan bermakna anda tidak berusaha bersungguh-sungguh. Kegagagalan itu hanya bermakna anda perlu mengambil masa yang lebih lama untuk berjaya.

* Sekiranya kita bersaing dengan diri kita sendiri dan kita mengalami kegagalan, siapakah yang menang? Fikirkanlah! .

* “Lulus” dan “Gagal” adalah cara lama mengkategorikan seseeorang.Cara baru ialah “pengetahuan” dan”Kejahilan” .

* Jangan takut dan segan untuk setiap tindakan yang anda lakukan.Seluruh kehidupan adalah satu ujian.

* Mungkin tiada kegagalan bagi orang yang terus berjuang.

* Ramai orang mencari tempat yang selamat,tetapi akhirnya tersangkut!

* Impian yang tidak terlaksana adalah impian yang terpenjara oleh musuh nombor satu-iaitu takut GAGAL!!

* Tiada siapa yang berha mengecap anda sebagai orang yang gagal,kecuali diri anda sendiri.

* Sekiranya anda menemui sebuah laluan tanpa halangan, ia mungkin tidak membawa anda ke mana-mana.

* Kesilapan-kesilapan memberitahu kita tentang apa yang perlu kita pelajari.

* Apabila anda telah sampai ke penghujung tali……dan tiada lagi simpulan untuk bergantung.. ….lompatlah ke tali yang lain.

* Kegagalan hanyalah satu peluang untuk anda mencuba lagi untuk berjaya!!.

* Orang yang kurang berani untuk memulakan sesuatu, sebenarnya telah tewas!!.

* Kita tidak mungkin dapat mempelajari sesuatu perkara kecuali kita bersedia untuk gagal terlebih dahulu.

* Cara yang terbaik untuk belajar untuk menjadi pemenang ialah belajar daripada orang-orang yang pernah kalah atau tewas dalam sesuatu pertandingan, perbuatan atau sebagainya.

* Kegagalan dalam hidup adalah menjadi seorang yang tidak belajar daripada kegagalannya itu.

* Sekali gagal, tidak bermakna anda telah tewas,…..anda hanya tewas apabila anda telah berputus-asa.

* Hanya orang yang berani GAGAL DENGAN TERUK mempunyai harapan untuk BERJAYA DENGAN HEBAT sekiranya dia mempelajari sesuatu daripada kegagalannya itu.

* Kesilapan adalah sebahagian daripada hutang yang perlu dilangsaikan sepanjang hayat.

"lOVE sHERRY"

< SEDIH aku pedih >



huhuhu cam lagu jerk.
hahaha..
mmg sedih pom..
ni la hidup..
kadng2 msti happy kadang msti sedih..
tp sedih ni xbrbaloi pom..
huhuhuhu..
ku ingat dri ku ini tabah tp x pom..
makin sedih ad la..
waaaaaaaaaa....
nk nangis..
sabar la hati...
mybe ni dugaan untuk mu..


macam ni la ak...
hahaha.. 


bo la air mata nk kuar...
nti banjir lak..
kate orang hidup nih msti d teruskan..
biarla dugaan datang melanda..
xdop sapo yg dapat mngelak semua tu..

tp hati ni xckup kuat nk hadapi semua nih..
klo la ak ad kuasa nk hapuskn semua ni kan best..
tolong la ak!!!

pegi2 ko ak dah xperlukan ko lg..
mari2 wahai semangat ku yg hilang..
jgn tinggal kan ak sendrian..
ak xmampu nk hadapinya seorng dri..
ermm..

ada org ckap nape cri yg jauh2 klo yg dekat ad??
tp ad ke yg dekat??
hahaha..
lucu2..
ada tu ada tp blm tntu setia..
hahaha
demand nk yg bgus2..

eh mesti..
alang2 cri biar la yg btul2 kan??
btul x?
bru la puas hati..

mmg2 ak demang ak nk yg perfect bru la puas hati..
klo x jgn dekat dgn ak..
dah pegi..
jgn msuk lam pkran ku..
hahahaha..

ceriakan hidup mu dengan kit-kat 

"Love Sherry"


Saturday, June 18, 2011

<:sehari bersama lock chin:>

seronok na dapat bergambar ngn penjual lock chin nih..
hebat tau..
ssh nk cri dah ore jual lock chin nih..
tu 3 dara eyka wani n izah..

slow2 bang!!
kitaorng xgesa pon...
kn terbakar tgn tuh..
kiteorg x tngungjwb tau..
huhuhuhu
mana tuan punya lock chin nih??
eyka love sherry n izah
syok wes gmbar ngn bsikal pnjual lock chin nih...
jom ramai2..


dah nk masak dak lock chin tu..
xsabar sero..
best tau..
serbu bang lock chin tu!!
bgi laku..

kiteorng mintak sos pedas..
sabau ye kwn2...

eyka n wani
sedia mnjadi mdel lock chin..
hahahaha

byk ko lock chin tu bang???
wani tya
hahaha






ni la gelagat dak2 praktikaltime rehat bkn nk g makn
g jln2..
huhuhu


"Love Sherry"




SELAMAT HARI BAPA..

IKHLAS DARI ANAK MU YANG TERSAYANG










First nk ucap selamat hari bapa buat abah yg tersayang iaitu IBRAHIM BIN ABDULLAH..jasa mu ttp ank mu ini kenang semoga di pnjang umur n dmurah kan rezeki...kini umo abah dh mnjnkau umo 50an..thank cz bsar kan ank mu ini dgn kasih sayang..keceriaan dirumah sentiasa bersinar dgn kasih syg dri abah...love u abah..thank cz sudi lyn 3 org anak mu ini...walaupon ank mu ni nkal n degil tp hati tua mu ttp sabar n brthn ngn kerenah ank mu ini..semoga kesabarn mu ini sampai ke akhir hayat n smpai ku tua..xtergambar hati ni ni bila di syg oleh abah tmbh2 bila kita merantau msti ad pesan n nasihat yg nk kita ingat..tu yg berharga buat ku..akn ku ingat n jd kan pegangan..yg pling best bila abah dapat jd wali kita bila kita dah kawin nti.."TERBAIK"..FOR abah we love u very much k.long(shafini bt ibrahim) k.nik(sharija bt ibrahim) adik(shabibah bt
ibrahim)..kebahagian abah adlh keutamaan ku n kebahagian ku..semoga abh trs bertahan m brtahn singgah ak balas jsa abah tu...


"Love Sherry"

Wednesday, June 8, 2011

:. about KUKUMALU.:

First nk suko dlu..hahahaha
kukumalu...
wani!!!!! jgn marah tau...
bowing nih..
xtau nk wat tjuk gapo..
tu tulis kukumalu..
wani...
jgn ngaju deh..


ni nk tau gak name blog wani..
kukumalu.blogspot.com
so join la..
tu pom klo leh join la..
hahahha


kukumalu ni po tuan dia la..
maluuuuuuuu......
huhuhuhu...
yo nusuk..
insyallah korang x dpt bkak blog dia nih...


so love sherry cadang kn follow la....
insyaalllah akn jadi malu...
ermmmm...

...sayang wani...
"Love Sherry"

DINNER (Memori Bersama Mu)

assalamualaikum pe khbr sumer??
hope shat la...
tjuk kali ni adalah sal dinner ak sem nih..
hahaha..
bru skrng kongsikn??
ni beberapa kping gambar dinner yg ak amik..
so enjoy la gambar yg xseberapa nih...


















TU je sempat ak upload...
so enjoy..
sory bru papar kat sni..
xsempat la..
ni pom gambar bru jumpe..
huhuhu
"Love Sherry"


Sunday, June 5, 2011

5 june 2011

HAPPY BIRTHDAY




TO ME...
HAHAHA UCAPAN UNTUK DRI SENDIRI..
ye la sapa nk ucap klo bkn kita sendri kan??
apepom ak happy coz genap la umor aq 22 thn...
thnk ma n abah coz lhirkn ak pada tarikh 5 june 1989..
buatkwn2 saya yg wish kat sy tuh..
saya hargai sgt...
terutama pada pietha n nadhirah...
buat kekasih tersyg..
thnk coz xingt..
xpe2 xksh pom..
wekkkk....
nti sy bls blik..
hahahaha..
kjam x???
pdam muka dia...

pada abg ngah n ira thank ekk...
ingat jgk ko kat ja or k.ja nih..
syg kamoo...



"Love Sherry"

:.Search Tab.:

There was an error in this gadget

:.Counter.:

:.cute cursor.:

My Melody Crying

:.Background.: